Blogger Templates

Saturday 28 January 2012

~ OMBAK RINDU


سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Fauziah Ashari adalah salah seorang novelis yang saya minati. Banyak karya beliau dimiliki saya yang pertamanya 'Pergilah Sepi' dan termasuklah juga novel 'Cinta...Tiada Akhirnya' serta 'Rindu Cintaku' cuma novel 'Ombak Rindu' yang telah diadaptasikan menjadi filem tiada dalam koleksi kerana saya meminjamnya di perpustakaan. 


antara novel yang  saya minati...

Novel bersiri Ombak Rindu...


Filem 'Ombak Rindu' juga telah saya tonton melalui You Tube. Terima kasih kepada rakan FB yang mewar-warkan di FB. Namun cuma sehari sahaja berada di You Tube sebelum dibuang/blok oleh pihak yang berkenaan kerana filem tersebut ditayangkan di Astro First.

Setelah menonton filem tersebut, ianya menarik pada pendapat saya mungkin kerana jalan ceritanya serta para pelakonnya yang dapat menghayati dengan baik namun saya lebih tersentuh ketika membaca novel tersebut berbanding menontonnya. Lagu dalam filem tersebut juga menarik hati saya cuma ada baris liriknya yang tidak sesuai pada pandangan saya iaitu '...Tuhan aku tahu banyak dosaku, hanya ingat Kamu kala duka ku'. Hakikatnya, kita wajib mengingati Allah selalu walau apa jua keadaan samada suka atau duka. 

Wah, sudah seperti pengkritik filem pula. Sebenarnya post kali ini saya ingin berkongsi lagu 'Ombak Rindu' versi taubat yang memikat hati saya. Saya bersetuju dengan abufirzan yang mengupload lagu ini yang katanya "Kalaulah jalan cerita filem sebenar tu seperti dalam lirik video ni, tanpa adegan yang keterlaluan... Mesti banyak pahala sesiapa yg menontonnya :)" Ini kerana saya juga turut berasa malu untuk menonton filem ini bersama anak-anak kerana di awalnya banyak babak-babak di ranjang.

Akhirnya, marilah kita hayati lirik lagu ini, semoga kita dapat muhasabah diri...


No comments:

Post a Comment