Blogger Templates

Thursday 3 November 2011

~ BUSINESS ~

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Ermmm...sempena Hari Raya Aidil Adha yang berkemungkinan pada hari Ahad ni, saya masih menerima tempahan kek daripada rakan2 guru di sekolah. Saya cuma membuat 2 jenis kek sahaja iaitu 'Blueberry Cheese Cake' dan 'Chocolate Butterscoth Cheese Cake'. Walau sibuk dengan tugas2 akhir tahun ni, harapan kawan2 mesti ditunaikan dan pulangannya tidaklah berpadanan dengan apa yang dikeluarkan tetapi bagi saya yang masih baru dalam bidang ini, terasa satu kepuasan apabila dapat memenuhi permintaan tersebut. 


Blueberry Cheese Cake ~ RM18 (8 x 4 in)

Chocolate Butterscoth Cheese Cake ~ RM23
( + 500gm)


Baru-baru ini juga, mixer saya buat hal. Tempahan perlu disiapkan. Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk membeli mixer baru yang lebih besar dan boleh menguli tepung. Jika berpeluang belajar membuat roti, saya sudah ada mesin untuk itu. Nanti saya berkongsi cara2 membuat piza yang saya peroleh semasa kelas 'Real Chocolate (Converture) awal tahun ini. 

Blueberry Cheese Cake ~ non baked

Chocolate Butterscoth Cheese Cake ~
3 lapisan cream cheese + chocolate butterscoth

Jika ada yang berminat untuk membuat tempahan bagi 'Blueberry Cheese Cake' dan 'Chocolate Butterscoth Cheese Cake' di atas, boleh email saya di alamat sher_mn71@yahoo.com

nyum...nyum...nyummy!
TQ.

1 comment: