Blogger Templates

Monday 19 December 2011

~ PIC OF FOOD ~



سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Kali ini cuma nak post dua keping gambar makanan (cuba2 resepi) yang telah diedit iaitu somtam dan sup cendawan dengan roti bawang putih atau lebih terkenal dengan 'mushroom soup and garlic bread'. Resepinya saya ambil daripada blog2 masakan di intenet ni cuma sup cendawan tu saya guna yang dalam tin iaitu jenama kimball...hehehe (tak sempat nak cuba resepi 'mushroom soup' sebab perlu segera ke sekolah bertugas satu hari dalam cuti sekolah akhir tahun ni)


Nie lah gambar somtam yang saya telah cuba membuatnya, Walaupun rasanya tidak seperti yang saya makan semasa ke Pasar Terapung di Haadyai, Thailand. Alhamdulillah masih terasa makan somtam juga. Cubaan yang agak berjaya...

Somtam

Nie pula 'Mushroom Soup with Garlic Bread'. Roti tu saya guna roti Perancis yang boleh dibeli di pasar raya. Saya guna sedikit butter, bawang putih dan sedikit oregano. Campur dan gaul sebati. Sapu pada roti yang telah dipotong dan bakar dalam oven. Jaga2 supaya tak hangus kerana roti yang saya buat nie, hampir2 hangus kerana semasa bakar saya sambil2 menyerika baju untuk ke sekolah tapi masih boleh dimakan...hahaha.

'Mushroom Soup and Garlic Bread'

Errmmmmm...dan tengok logo baru yang saya buat pada gambar2 tersebut. Okay tak??? Maaflah kali ni saya tak share resepi kerana semuanya saya ambil daripada blog2 masakan dan saya masih dalam proses belajar nak buat link ke blog-blog tersebut. Maaf yer....jumpa lagi (^_^).

No comments:

Post a Comment