Blogger Templates

Sunday 19 February 2012

~ BILA RINDU


سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Apabila mendapat berita daripada ayahanda, bonda dan adik-adik di Pahang, hati terlalu rindu untuk pulang ke rumah. Namun cuti hujung minggu tentu rasa hati ini tidak dapat dipenuhi. Hanya panggilan telefon dan gambar-gambar kiriman adik-adik mengubat rasa rindu ini.

Kadang kala pernah terfikir untuk berpindah menetap bersama ayahanda, bonda dan adik-adik di sana. Namun semua itu tidak semudah yang disangka. Banyak tanggung jawab di sini yang masih menanti. Biarlah kerana kata orang tua, 'Apabila berjauhan berbau wangi...'


sebelum diubah suai...bagaimana agaknya yang baru ni??

Kemarin hati berasa gembira kerana ketika hati berasa kehilangan seorang sahabat, tiba-tiba dia muncul kembali. Alhamdulillah, walau terasa bersalah tetapi ikatan silaturahim ini moga tetap akan berpanjangan. Semoga Allah s.w.t. sentiasa merahmati dirinya dan mempermudahkan segala urusannya di sana serta memberi ketabahan dalam menjalani rutin hidupnya seharian. 

Tengah hari tadi juga telah menerima panggilan telefon daripada bekas anak didik yang kini berada di MRSM Kepala Batas (Ulul Albab) Pulau Pinang. Alhamdulillah, dia telah dapat menghafaz 14 muka surat ayat-ayat suci Al-Quran. Semoga Allah menerangi hatinya agar mudah untuk mengingati ayat-ayat suci dan mempermudahkan juga urusannya dalam pembelajaran. 

Oleh itu, hanya ucapan terima kasih atas ingatan mereka. Semoga Allah s.w.t. sentiasa merahmati ikatan ukhuwah yang telah dibina.


No comments:

Post a Comment