Blogger Templates

Monday 20 February 2012

~ KALIMAH ALLAH


سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Pernahkah anda melihat kalimah Allah dengan pancaindera mata sendiri. Selalunya kita biasa melihat gambar-gambar  tersebut hanya di internet. Hanya insan-insan yang terpilih sahaja biasa melihat fenomena ini seperti di langit, kulit ikan, dahan pokok, pada buah-buahan, di angkasa dan sebagainya lagi. 







sumber gambar: pakcik google :)

Gambar-gambar di atas semuanya boleh didapati di internet. Namun hari ini saya berasa sungguh terharu dengan kebesaran Allah SWT. Seorang rakan guru di sekolah tempat saya bertugas mempunyai kalimah Allah pada anggota tubuh badannya. Hal ini baru disedarinya semalam (Ahad, 19 Februari 2012). Oleh kerana tempat di mana kalimah Allah itu timbul agak sulit, jadi saya meminta untuk melihat gambarnya. 

Subhanallah, apabila melihat gambar tersebut memang sangat jelas kelihatan sehingga saya tanpa segan silu meminta untuk melihatnya dengan mata sendiri. InsyaAllah, mungkin jika ada peluang dia akan menunjukkannya pada saat kami menunaikan solat di surau sekolah. 

Begitulah besarnya kekuasaan Allah. Dia memperlihatkannya di merata-rata di sekeliling kita supaya kita mengambil peringatan cuma kita sahaja yang tidak mempedulikannya. Firman Allah yang bermaksud:

"Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?" [QS. Al- Fushshilat]

Subhanallah, Walhamdulillah, Wala ilaha ilallah Allahu Akbar.

Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah dan Aku naik saksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.




No comments:

Post a Comment