Blogger Templates

Tuesday 28 February 2012

~ JASAMU DIKENANG


سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana masih diberi peluang untuk menghirup udaranya di dunia ini. Agak lama saya tidak bercerita tentang hobi ini iaitu tentang kek. Hari ini persaraan guru Penolong Kanan Pentadbiran sekolah hubby. Sempena persaraan beliau, saya mendapat tempahan untuk membuat dua biji kek di hari ini. Walaupun saya menolak kerana hasil kerja (deco kek) saya masih kurang cantik tapi permintaan daripada pihak sekolah suami tidak dapat dielak. 

Setelah berfikir saya pun merancang untuk membuat kek tersebut dengan tema warna ungu. Pada mulanya saya bercadang untuk membuat kek buttercream tetapi hubby meminta saya membuat kek yang dibawa pada hari lahirnya ke sekolah iaitu Coklat Butterscoth Cheese Cake. Puas berfikir inilah hasilnya gabungan warna ungu kegemaran saya. 

Selamat Bersara buat Pn. Hajjah Suprah bt Mohammad


Jasamu Dikenang...

Masih banyak kelemahan saya dalam bidang mendeco kek ini yang perlu saya pelajari lagi. Namun, syukur kerana Allah SWT masih memberi saya ilham untuk menghasilkannya walaupun saya belum mempelajari dari mana-mana guru untuk mendeco kek ini hanya dengan melihat adik dan gambar-gambar sahaja. InsyaAllah, semoga nanti saya berpeluang dan mempunyai masa untuk mengikuti kelas mendeco kek ini. 


Cenderama untuk dibawa pulang...


Sekalung Budi Semurni Kasih...

Kek ini pula sebagai memenuhi permintaan untuk diberi sebagai buah tangan kepada Pn. Hajjah Suprah. Oleh sebab kek yang dibuat menjadi tinggi, bekas untuk mengisinya tidak muat menyebabkan hubby perlu ke bakery untuk membeli kotak kek. Banyak pengajaran yang saya dapat ketika menghasilkan kek-kek ini dan yang paling penting selepas ini saya akan menggunakan kotak untuk mengisi kek-kek yang ditempah agar tidak lagi berlaku pembaziran. 

~ SELAMAT BERSARA BUAT PN. HAJJAH SUPRAH. SEMOGA ALLAH MEMBERKATI KEHIDUPAN DAN SEGALA USAHA YANG AKAN DILAKSANANKAN KELAK.




No comments:

Post a Comment