Blogger Templates

Sunday 5 February 2012

~ LAW KANA BAINANA


سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Sebelum ini saya sudah pernah terbaca kisah ini tetapi post yang dibuat oleh Heliza Helmi di laman FB menyentuh hati tambahan pula pada hari maulid nabi. 


Suatu hari... Nabi Muhammad SAW bertanya :

"Siapakah hamba Allah yang mulia?"

Sahabat menjawab : 
"Para malaikat Ya Rasulullah"

Sahabat yang lain :
"tentulah para nabi, merekalah yang mulia"

Nabi tersenyum lalu berkata :
"Ya, mereka mulia, tetapi ada yang lebih mulia"

Para sahabat terdiam lalu berkata :
"Adakah kami yang mulia itu Ya Rasulullah"

Nabi berkata :
"Tentulah kalian mulia, kalian dekat denganku, tapi bukan kalian yang aku maksudkan"

Nabi menundukkan wajahnya, baginda menitiskan airmata sehingga membasahi pipi dan janggutnya, lalu berkata :

"Wahai sahabatku, mereka adalah manusia-manusia yang lahir jauh setelah wafatnya aku, mereka terlalu mencintai Allah & tahukah kalian, mereka tidak pernah melihatku, mereka tidak dekat denganku seperti kalian, mereka sangat rindu kepadaku dan saksikanlah wahai sahabatku bahawa AKU SANGAT RINDU PADA MEREKA... MEREKALAH UMMATKU! UMMATI! UMMATI! UMMATI!"-

Begitulah rasa rindu dan cintanya baginda Nabi Muhammad s.a.w. kepada umatnya. Saya, anda dan kita semua bagaimana...???

Allahumma solia'la saiyidina Muhammad waa'la ali wasahbihi wabaarik wasallim.

Allahumma solia'la saiyidina Muhammad waa'la ali wasahbihi wabaarik wasallim.
Allahumma solia'la saiyidina Muhammad waa'la ali wasahbihi wabaarik wasallim.


No comments:

Post a Comment