Blogger Templates

Monday 13 February 2012

~ BIARKAN IA BERLALU...


سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Banyak perkara yang berlaku akhir-akhir ini menyebabkan hati jadi tidak menentu. Hanya Allah tempat mengadu walau kadang kala terasa betapa lemahnya iman dengan sedikit ujian yang diberi-Nya.

Pernah suatu pagi, saya berasa ingin bercuti membawa diri ke suatu tempat yang tiada siapa mengenali diri ini. Terkadang teringat tawaran kenalan suami yang menawarkan pakej umrah hanya RM3000. Jika ikutkan hati ingin segera ke rumah Allah yang sangat-sangat ingin dikunjungi. Malangnya, banyak persediaan yang tidak sempat dibuat juga memikirkan anak-anak yang tiada tempat untuk ditumpangkan buat sementara. InsyaAllah, semoga impian mengerjakan umrah sekeluarga pada tahun hadapan menjadi kenyataan. "Ya Allah, kabulkan permintaan hamba-Mu ini. Aku terlalu ingin ke rumah-Mu sebelum mata ini tertutup rapat". 




Rupanya hati yang tidak tenang itu seakan-akan memberi isyarat akan berlakunya peristiwa menyedihkan hati. Bak kata pepatah 'kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan merana. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya". 

Ya Allah, ampunkan aku kiranya selama ini, aku terlalu lebih mengingati perkara-perkara lain melebihi daripada mengingati-Mu. Ampunkan hamba-Mu yang lemah ini. Bantulah aku untuk melepaskan segalanya dan biarkan ianya berlalu pergi...

No comments:

Post a Comment